Wij gebruiken cookies om het gebruik van onze webwinkel te faciliteren. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser maar dit kan het functioneren van onze website negatief aantasten.

Scythe

Scythe

Algemeen

Aantal spelers: 1-5
Speelduur: 90-115 min.
Leeftijd: 14+
Taal: Engels

Makers

Ontwerper: Jamey Stegmaier
Artiest: Jakub Rozalski

Soort spel

Type: Strategy
Category: Civilization, Economic, Exploration, Fighting, Science Fiction, Territory Building
Mechanismes: Area Control / Area Influence, Grid Movement, Storytelling, Variable Player Powers, Worker Placement

Het is een tijd van onrust in Europa in de jaren 20 van de 20ste eeuw. De as van de eerste grote oorlog kleuren nog steeds de sneeuw donker. De kapitalistische stadstaat bekend als "The Factory", die de oorlog met zwaar gepantserde mechs aangewakkerd, heeft zijn deuren gesloten, waarbij de aandacht van een aantal nabijgelegen landen.

Scythe is een Worker Placement / Econimic motor bordspel in een alternatieve geschiedenis in de jaren twintig van de vorige eeuw. Het is een tijd van de landbouw en de oorlog, gebroken harten en verroeste versnellingen, innovatie en moed. In Scythe, elke speler is een personage uit een van de vijf fracties van Oost-Europa die proberen om hun fortuin te verdienen en krijgen het spel van hun fractie in het land rond de mysterieuze Factory. Spelers veroveren grondgebied, werf aan nieuwe rekruten, oogst middelen, krijgen dorpelingen, structuren op te bouwen, en monsterlijke mechs te activeren.

Elke speler begint het spel met verschillende middelen (power, munten, combat scherpzinnigheid, en de populariteit), een andere startlocatie, en een verborgen doel. Startposities zijn speciaal gekalibreerd bijdragen aan uniciteit elke fractie en de asymmetrie van het spel (elke factie begint altijd op dezelfde plaats).

Scythe geeft spelers bijna volledige controle over hun lot. Anders dan individuele verborgen doelstelling kaart van elke speler, de enige elementen van geluk of variabiliteit zijn "ontmoeting" kaarten die spelers zal trekken als ze interageren met de burgers van nieuw verkend landen. Elke ontmoeting kaart geeft de speler met verschillende opties, waardoor ze het geluk van de loting te beperken door middel van hun selectie. Combat is ook gedreven door keuzes, geen geluk of toeval.

Scythe maakt gebruik van een gestroomlijnde actie-selectiemechanisme (geen rondes of fasen) aan gameplay bewegen in een vlot tempo te houden en stilstand tussen de bochten te verminderen. Hoewel er is volop direct conflict voor spelers die het zoeken, is er geen enkele speler eliminatie.

Elk deel van Scythe heeft een aspect van de motor-gebouw aan het. Spelers kunnen acties upgraden om efficiënter te worden, bouwen structuren die hun positie op de kaart te verbeteren, werf aan nieuwe rekruten karakter vaardigheden verbeteren, te activeren mechs om tegenstanders af te schrikken van het binnenvallen, en hun grenzen uit te breiden naar grotere soorten en hoeveelheden van de middelen te plukken. Deze engine-building aspecten creëren een gevoel van dynamiek en vooruitgang in het spel. De volgorde waarin het verbeteren van hun motor draagt ​​bij aan het unieke gevoel van elk spel, zelfs bij het spelen van een fractie meerdere malen.

  • Merk: Stonemaier Games
  • Model: STM600
  • Spaarpunten: 70
  • Beschikbaarheid: Op voorraad
  • €69,50
  • Excl. BTW: €57,44